Lista 15 błędów, które marketerzy popełnią w tym roku

Postanowiłem sporządzić zestawienie potencjalnych błędów, które popełni w tym roku wielu marketerów i których sam chciałbym uniknąć. Lista koncentruje się na digital marketing, kolejność wymienianych błędów jest przypadkowa:

  1. utrzymanie starego podejścia do Facebooka – zbieranie fanów, postowanie żebrolajków
  2. brak natywnego contentu! brak natywnego contentu! brak natywnego contentu!
  3. produkowanie stron niedostępnych na urządzeniach mobilnych
  4. ignorowanie Snapchata jako kanału komunikacji
  5. zapominanie o zwyczajach konsumpcji treści wśród generacji Y
  6. skupianie się na dużych internetowych celebrytach, zamiast korzystania z długiego ogona mniej znanych, ale już posiadających sensowny zasięg influencer-ach
  7. niestosowanie dokładnego targetowana treści, błedna oraz chybiona personalizacja ich pod kątem poszczególnych grup docelowych
  8. przesadna automatyzacja wszystkiego co się da  i tworzenie procedur do wszystkiego co się da (publikowanie postów, monitoring, e-mail marketing, customer serivce online, etc.)
  9. tworzenie tekstów pod Google zamiast pod ludzi
  10. nieprowadzenie testów A/B w kampaniach
  11. oczekiwanie natychmiastowych rezultatów w content marketing
  12. przeznaczanie zbyt krótkich okresów czasu i zbyt małych budżetów na prowadzenie testów i optymalizowanie kampanii online
  13. inwestowanie w innowacyjne kanały dotarcia niedostatecznych środków, a następnie stwierdzanie, że te kanały nie przynoszą marce korzyści
  14. naiwne myślenie, że treści posiadają potencjał i staną się viralami
  15. ten punkt pozornie przeczy powyższym, ale tylko pozornie: przesadzanie z analizowaniem skuteczności każdego kroku w kampanii reklamowej, co potrafi przesłonić odroczone w czasie efekty i wymusić zbyt szybką zmianę kierunku działania (to jest nieco tricky, bo wydaje się że dzięki szybkiej analityce jesteśmy w stanie korygować każdy mikro-błąd, ale wydaje mi się że czasem trzeba dać sobie chwilę aż idea „zaskoczy”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.