Digitalowe rynki – trochę informacji o marketplaceach

Doskonała seria artykułów na temat tworzenia marketplace-ów zrobiony na podstawie przykładów konkretnych firm.

Ciekawa lekcja z tej serii postów jest dla mnie taka, że musisz OGRANICZAĆ początkowy zakres tego co chcesz na swoim rynku sprzedawać i komu. Mówiąc krótko: skupiasz się na początek na:

  • Wąskim zasięgu geograficznym: np. jedno miasto, jeden kraj który obłsugujesz LUB
  • Wąskiej kategorii ofertowej – np. marketplace dla dog walkerów, lub limuzyn (a nie wszystkich aut)

Takie ograniczenie pozwala na szybsze zbudowanie masy krytycznej i zdominowania wybranej przez ciebie niszy. Potem dopiero możesz przesuwać się na kolejne obszary lub kategorie produktu / usługi.

Całość tutaj:

How to Kickstart and Scale a Marketplace Business

Phase 1: Crack the chicken-and-egg problem 🐣

Phase 2: Scale your marketplace 📈

Phase 3: Evolve your marketplace 🐛

  • Part 1: Move to a managed marketplace 🕹
  • Part 2: Add new business lines 🍰

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *